نگرش Timbertop
تمرکز Timbertop بر رشد و شکوفایی نوجوانان است. Timbertop ماموریت خود را ایجاد تغییرات مثبت و خصوصیات خود را اصیل، شجاع، ایثارگر، بخشنده، کنجکاو، فداکار، خوش بین، پرشور، بهبودپذیر و قابل اعتماد بودن بیان می‌کند.

Timbertop معتقد است:
• برنامه های آکادمیک فشرده شگفتی، کنجکاوی و امید به یادگیری ایجاد میکند.
• سفرهای خارجی در آموزش و پرورش مهارت‌های ارزشمند در زندگی، مفید خواهد بود.
• ارتباط بین والدین، کارمندان و دانش آموزان بهترین خروجی آموزشی را در پی خواهد داشت.
• تحصیلات مثبت، سرخوشی را افزایش داده و اشخاص را در رشد و نمو توانا میکند.
• کارمندان استثنایی Timbertop، شخصیت و استغنا به زندگی مدرسه‌ای میبخشند.
• با استفاده از قدرت تفکر خلاق و شجاعت، ایده‌های نوین ارائه و اجرا میشوند.

هدف Timbertop
Timbertop هدف خود را الهام بخشی به دانش آموزان و جامعه جهت رشد آنها و ایجاد تغییری مثبت با استفاده از ماجراجویی‌های آموزشی ناب و متحولانه بیان می‌کند.
تاریخچه و ویژگی‌های Timbertop
صبح یک روز در ژوئن ۱۹۵۱، Hugh Montgomary مشغول تدریس ریاضیات در مدرسه Grammar Geelongدر Corio بود که توسط مدیر مدرسه دکتر James Darling فراخوانده شد. تکالیفی به دانش آموزان داد که در زمان غیبت او انجام دهند. سپس وسایلش را جمع کرد و در حالی که به دلیل احضار شدنش فکر میکرد به سوی دفتر پیش رفت. دارلینگ با ورود او به سمتش خیره شد و گفت: “از تو میخواهم که یک کوهستان برای من خریداری کنی”. او بدون اینکه دستپاچه شود پاسخ داد: “حتما” و نشست. “دوست دارید کوهستان در کدام منطقه باشد و چرا”. و اینگونه شد که پدیده آموزشی Timbertop در شرف وقوع قرار گرفت. Darling به مدت ۲۱ سال در همان مدرسه مدیر بود و مدرسه را از کلیسایی با ۳۷۰ دانش آموز در کناره ساحل Corio به موسسه‌‌ای شاداب‌تر با بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز و فضایی گسترده و شامل سه سایت منتقل کرد. دیدگاه دارلینگ از پردیس راه دور که دانش آموزان بتوانند سال تحصیلی را در آن بگذرانند و به کار و تحصیل بپردازند؛ بلند پروازانه بود. Timbertop در سال ۱۹۵۳ تاسیس شد و بیش از ۶۰ سال بعد بینش این مرکز، آموزش و پرورش و پردیسی کامل متشکل از بیش از ۲۳۰ دانش آموز دختر و پسر بود که در میان مسیر شهرک های Mansfield و Mount Buller قرار داشت. این مدرسه در درهای دور دست واقع شده است که دارای تپه های زیبا و فرش شده Great Diving Range است.۲۵ آموزگار و حدود ۴۰ کارمند شامل دستیاران، کادر حفاظتی، آشپزها، دفتر و کادر پزشکی در آن مشغول بکار هستند. Timbertop برنامه‌های آموزشی گردشی و آکادمیک جامع با بهره گیری کامل از محیط پیرامون موسسه ارائه میدهد.
ذات این مدرسه استثنایی، درگیر کردن دانش آموزان در یک زندگی بسیار خاص و پویا است. فلسفه و عملکرد Timbertop با سایر مدارس متفاوت است.
نوآوری در آموزش
فلسفه‌ای که باعث ایجاد این مدرسه شد همچنان نیروی محرک آن است. دارلینگ قانع شده بود که ” شجاعت اخلاق و فکری تنها با کسب تجربه بدست میآید.” وی بعدها نوشت که ایده او بر پایه این اعتقاد است که تحصیلات باید ارتباط تنگاتنگ با اعتماد به نفس داشته باشد و اعتماد به نفس تنها با یادگیری مهارت از راههای کاربردی و رشد اتکا به نفس و استقلال ایجاد میشود.
تئوری Timbertop
پسران نوجوان میتوانند به تنهایی در سیستم مدرسه‌ای حاضر، پیشرفت کنند و با قرارگیری در محیطی متفاوت و ناملایم مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و با چالش‌هایی که در زندگی مردانه با آنها روبرو خواهند شد آشنا شوند. اما اولین قانون “اتکا به نفس و چالش از عهده مسئولیت خود برآمدن است.” امروز مدرسه Geelong Grammar و Timbertop بعنوان بخشی از آن، مدرسه‌ای با هدف آموزش و پرورش است. Timbertop چالش‌های نوین و غیرمتعارف به دانش آموزان پیشنهاد می‌دهد؛ چالش ها و موانعی که آنها ممکن است در زندگی معمولی خود تجربه کنند.
اصلی که پشت این موضوع قرار دارد؛ ساده است و شاید از تفکرات Kurt Hahn نشات گرفته باشد. وی موسس مدرسه Salem در آلمان، Gordon Storm در اسکاتلند، جنبش OB و طرح اهدای جایزه وابسته به دوک Edimberg است. او معتقد بود که مهارت و اعتماد به نفسی که در قلمرویی ناآشنا تجربه می‌شود، مهم خواهد بود؛ و این موارد باید آموزش داده شوند. قرار گرفتن در معرض چالش‌ها در یک محیط امن، باعث خودباوری جوانان می‌شود و در مقابله با موانع پیش رو در آینده بیدار خواهند شد. فرآیندی که باعث میشود به مقابله با چالش‌های احساسی و فیزیکی در محیط جدید بپردازند؛ این روش در ذات خود هیجان انگیز و بصورت شگفت انگیزی تشویق کننده است.
ایزوله سازی Timbertop
این مدرسه در محیطی کاملا ایزوله فعالیت می‌کند. پردیس در فاصله ۲ تا ۳ ساعته از ملبورن ویکتوریا و در زمین‌های کشاورزی و مراتع ۳۲۵ هکتاری واقع شده است. ماشین و وسایل حمل و نقل عمومی دیده نمیشوند و صدای بوته‌ها جای صوت ترافیک را گرفته است. مکانی همراه با آرامش است و فاصله معقولی از المان‌های زندگی شهری دارد.
دانش آموزان به روزنامه دسترسی دارند. نامه‌رسانی به شکل متداول صورت میگیرد و گاهی فیلم اکران میشود اما تلویزیونی وجود ندارد. دسترسی به تلفن یا امکانات ایمیلی وجود ندارد و دانش آموزان نمیتوانند از تلفن همراه استفاده کنند. آنها با تلفن مدرسه با والدین خود در تماس هستند و اگر از جانب والدین نیازی احساس شود؛ میتوانند از ایمیل یا تلفن دفتر مرکزی استفاده کنند اما ارتباط اصلی از طریق نامه نگاری است. دانش آموزان در این محیط موفقیت کسب کرده و پیشرفت میکنند. آنها از لحاظ احساسی و عمومی در رتبه خوبی قرار دارند. اما والدین گاهی این دوران را دشوار میپندارند. بنابراین در ابتدا اندکی دشوار است.
اهمیت فضای آزاد
این مدرسه برنامه‌های گردشی جامع دارد. گردش جنبه بسیار مهم زندگی مدرسهای است. فرصت یادگیری حین کوهنوردی، اسکی، قایق رانی، دوچرخه سواری و اردو زنی و هر آنچه در فضای باز شدنی باشد؛ وجود دارد. همزمان با این فعالیتها دانش آموزان می آموزند که چگونه با فعالیت‌هایی فراتر از چادرزدن و اسکی همراه با کوله پشتی کنار بیایند. تجربه در برنامه‌های بیرونی پایه و اساس ایده‌آل سازی چالش هایی است که به جوانان در درک پتانسیل وجود خود کمک میکند. این فعالیت‌ها آخر هفته‌ها را همراه با هیجان، سودمندی و چالش‌های مفید پر میکند. بصورت همه جانبه سالی که در Timbertop سپری میشود؛ سال سفر است و تجربیات گردشی پایه و اساس واقعی این مسئله را میسازد. در مجموع دانش آموزان بیش از ۵ شب در یک سال اردو میزنند. مهمترین فعالیت از نظر زمانی و ذهنی برای دانش آموزان، پیاده روی است.

تمرکز آموزشی
تمرکز بر مسائلی که Timbertop را به محیطی متفاوت تبدیل میکند؛ آسان است. ایزوله‌سازی، زندگی تک نفره و برنامه‌های گردشی در ذهن دانش آموزان و هر فردی که درباره این مدرسه شنیده باشد؛ نقش میبندد. آنچه اهمیت دارد چشم پوشی از شباهت ها با مدارس دیگر است. بغیر از تعطیلات آخر هفته که برنامه‌های گردشی را پوشش میدهد؛ ۵ روز دیگر هفته دانش آموزان با برنامه آموزشی مشابه با سال نهم در کلاس درس حضور دارند. تفاوت اصلی این مدرسه برگزاری آخر هفته در روزهای غیرمتعارف است. برای بیشتر سال، تعطیلات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بوده و شنبه و یکشنبه روزهای عادی آموزشی هستند. دلیل این موضوع تجمع توریست ها و گردشگران در روزهای شنبه و یکشنبه در فضای پردیس است. ما علاقه داریم تا جایی که امکان دارد؛ محیط در اختیار خودمان باشد بنابراین روزهای تعطیل را تغییر دادیم.
موضوعاتی که در کلاس تدریس میشوند؛ مشابه سال نهم سایر مدارس است. دروس اصلی: انگلیسی، ریاضیات، علوم، آموزش سلامت جسمانی، آموزش مثبت و مطالعات مذهبی- معنوی و تاریخ است. دانش آموزان می‌توانند به انتخاب خود ۵ نیمسال را به موضوعات زیر اختصاص دهند. فرانسه، آلمانی، ژاپنی، چینی، موزیک، جغرافیا، تاریخ، هنرهای بصری، کشاورزی و مدیریت مراتع. تعداد زیادی از دانش آموزان یک آلت موسیقی در هر سال می‌آموزند. Timbertop گروه کری دارد که می‌تواند بین عموم مردم اجرا داشته باشد. تمرکز اصلی و اولیه مدرسه بر برنامه آکادمیک است.
عصر دیجیتال
عدم دسترسی به تلفن، تلویزیون، وسایل ارتباط جمعی و بازی‌های کامپیوتری سکوتی رادیکال ایجاد می‌کند که دانش آموزان را به سمت مطالعه، نامه نگاری و گفتگو با سایرین سوق میدهد. اگرچه رایانه نیازی اساسی در عصر دیجیتالی حاضر است اما تکنولوژی نمیتواند به قدرتمندی مشارکت باشد.
کلیسای Timbertop
صبحانه صرف و میزها تمیز شده‌اند؛ اتاق‌ها مرتب و چک و کتابها جمع آوری شده است. کلاس‌ها و سایر فعالیت های آموزشی در شرف آغاز هستند. اما پس از شلوغی و قبل از شروع کلاس زنگ کلیسا به صدا درمیآید – فراخوانی برای حضور. گروه نوجوانان از مسیرهای مختلف به همراه کارمندان و معلمان به سمت کلیسا روانه و با سکوت وارد میشوند. افراد معمولی نیز اجازه ورود دارند. هرکسی با هر دین و مذهبی از نظر معنوی آزاد است. معنویت در محیط طبیعی و هنرهای بصری قابل ابراز است. پایه های معنوی مدرسه Geelong Grammar بر تجربه و عبادت الهی بنا شده است. افراد مذهبی در طول زمان، مرد و زن، بچه و جوان همگی اهداف معنوی خود را در راستای عبادت خداوند میدانند. افراد مذهبی در مدرسه Timbertop جلسات ژرف اندیشی صبحگاهی و تجمع هفتگی در غروب سه شنبه برگزار میکنند.
برای برخی از دانش آموزان و دبیران سال نهمی، زمانی برای جستجوی معنوی و مذهبی در محیطی آشنا، آکادمیک، فرهنگی و ورزشی جدید است. همه ساله مراسم زیادی در کلیسا برگزار میشود. در این مراسم حضور افراد آزاد است و هرکسی میتواند ایمان خود را به تثلیث مقدس بیان کند. این مراسم بخشی از تجربیات معنوی زندگی است.کلیسا همچنین در قبال مطالعات مذهبی و معنوی مسئول است. عبادت در کلیسا یک تکلیف آکادمیک نیست. اما مطالعات مذهبی و عبادت یکدیگر را کامل کرده و برای ایجاد تجربه در دانش آموزان حیاتی هستند.
ورود به Timbertop
برای بسیاری از دانش آموزان آزمون ورودی سال نهم در مدرسه Geelong Grammar برگزار نمیشود. دانش آموزانی که جایی برای آنها باشد؛ پذیرفته میشوند و امکان استفاده از مزایای مدرسه برای آنها فراهم میشود که تا سال دوازدهم در پردیس Corio بمانند. بعنوان بخشی از پروسه ثبت نام دانش آموزان جدید الورود باید گزارشی از سال ۷ و ۸ و نتیجه تست NAPLA (تست جامع ارزیابی سواد آموزی و ریاضی) از مدارس قبلی خود ارائه دهند.
آنها همچنین با مسئول ثبت نام مصاحبه‌ای دقیق و کامل خواهند داشت. دانش آموزانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، باید آزمونی جهت بررسی مهارت‌های ریاضیاتی و انگلیسی بدهند تا مشخص شود که چه سطحی از تحصیلات پایه نهم مدرسه برایشان مناسب است. با نتیجه این تست دانش آموزان ممکن است نیاز به گذراندن دوره ELICOS (دوره زبان برای دانش آموزان خارجی) داشته باشند. تمامی دانش آموزان پس از ورود به مدرسه آزمونی میدهند تا نیازهای آکادمیک آنها مشخص شود. والدین دانش آموزان پرسشنامه ای تکمیل میکنند تا اطلاعات بیشتری درباره تحصیلات و پیش زمینه خانوادگی در اختیار مدرسه قرار دهند. تکمیل صحیح پرسشنامه به مدرسه در فراهم آوری برنامه های آموزشی مورد نیاز کمک خواهد کرد.
بورس تحصیلی ورود به مدرسه هر سال در زمینه آکادمیک، موسیقی و عمومی ارائه میشود. بورس آکادمیک و موسیقی (ورود به چند پایه از جمله نهم) با برگزاری آزمون عمومی یا هنر در سال تحصیلی پیشین اهدا میشود. خانواده دانش آموزان باید تور یک روزه راهنمای Timbertop را بگذرانند. همچنین شب اطلاع رسانی پردیس برای دانش آموزان و خانواده آنها در سال پیش از ورود به مدرسه برگزار میشود.

برنامه آموزشی
دانش آموزان ۵ روز از هفته را در کلاس درس با جدول زمانی مشابه سایر مدارس میگذرانند. برنامه آموزشی تمام وقت بوده و متمرکز بر مدرسه است. دروسی که در Timbertop ارائه میشوند؛ مشابه سایر مدارس است. در ادامه خلاصه ای از دورس اصلی سال نهم به همراه جزئیات برنامه آموزشی سال ۵ تا ۱۲ ام ارائه شده است. دروس بر اساس برنامه تحصیلی ملی تهیه شده است.
دروس اصلی
تمامی دانش آموزان درس انگلیسی، ریاضیات، علوم، مطالعات مذهبی و معنوی، سلامت جسمانی، آموزش مثبت اندیشی و تاریخ (شامل تاریخ ملی) را میخوانند.
دروس انتخابی
دانش آموزان ۵ نیم سال تحصیلی را در دروس زیر میگذرانند: چینی، فرنسه،ژاپنی، آلمانی، موسیقی، جغرافی (در هر دو نیمسال مجاز است)، تاریخ، هنرهای بصری، کشاورزی و مدیریت زمین. زبان خارجی باید در دو نیم سال گذرانده شود بنابراین ۲ انتخاب میتوانند داشته باشند. هنرهای بصری، کشاورزی و مدیریت زمین تنها در یک نیمسال ارائه میشوند.
پشتیبانی آموزشی
دپارتمان پشتیبانی آموزشی نیازهای شخصی دانش آموزان در Timbertop را شناسایی میکند. به این منظور تست غربالگری و آزمایش تشخیصی در آغاز سال انجام می‌شود. این آزمون‌ها در شناسایی دانش آموزانی که در حال آموزش هستند یا پتانسیل ذهنی بالقوه دارند و همچنین درک نیازها اهمیت دارد. نتایج بصورت توصیه وار به معلمان و والدین منتقل میشود. پشتیبانی آموزشی در هر موضوعی به دانش آموزان ارائه می‌شود. کلاس های تقویتی به بصورت خصوصی یا گروهی بوده تا زمان بیشتری صرف موضوع مورد نظر شود. کلاس های فوق العاده تقویتی دو روز در هفته برگزار می‌شوند. کلاس‌های جبرانی آموزشی با نظر مسئول پشتیبانی و مدیر مدرسه برای دانش آموزان تشکیل میشود. کلاس ها در زمینه مدیریت زمان، مهارت های سازمان یافته و مهارت مطالعه نیز برگزار میشود.
برنامه گردشی
برنامه گردشی یکی از تاکیدات اصلی Timbertop است. چرا که منطقه گردشی موردنظر بدون شک در خاطر دانش آموزان ثبت خواهد شد. در مجموع دانش آموزان ۵۰ شب دور از محل اقامت در سال تحصیلی اردو می‌زنند و در فعالیت هایی شرکت میکنند. مهمترین موضوع از نظر زمانی و ذهنی پیاده‌روی است. برنامه پیاده‌روی چالش برانگیز است. این منطقه کوهستانی است و بعنوان بخشی از آلپ میتواند با بارش برف و شرایط آب و هوایی معکوس همراه باشد. با کسب تجربه و افزایش توانایی دانش آموزان روزی ۲۰ کیلومتر سپری و در تاریکی به اردوگاه میرسند. راههایی که انتخاب میکنند دارای فراز و نشیب بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر گاهی تنها در یک روز است.
تجهیزات گردشگری
دانش آموزان کیفی محتوی تجهیزات مورد نیاز برای کسب تجربه ای لذت بخش در محیط کوهستانی آلپ به همراه دارند. آنها لیستی دارند تا بدانند چه تجهیزاتی برای پیاده روی های طولانی موردنیاز است که پس از تهیه آنها توسط کادر مدرسه چک میشود. تجهیزاتی که توسط مدرسه تهیه میشوند بهترین کیفیت را دارند. حجم بزرگی از زمان در گردش سپری شده و ذات چالش برانگیز آن به برنامه اهمیت میبخشد. بنابراین تمامی افراد باید به درستی و در تمامی مسیر مجهز باشند.
تجهیزات تعدیل شده
در برخی موارد ممکن است فیزیوتراپ یا مرکز درمانی پیشنهاد دهد که دانش آموز تنها بخشی از تجهیزات را خودش حمل کند و باقی آنها با وسایل نقلیه به اردوگاه منتقل شود. این تصمیم زمانی گرفته میشود که دانش آموز آسیب دیده یا سبک وزن باشد. این مورد فقط در ترم ۱ قابل قبول است چرا که در ترم ۴ کوهنوردی این امکان فراهم نخواهد شد. از آنجایی که که بیشتر برنامه های آموزشی گردشی در نواحی دور افتاده Victorian انجام میشود؛ امکان دسترسی به وسایل نقلیه وجود نداشته و نمیتوان کاری برای دانش آموزان انجام داد بنابراین باید وسایلشان را به تنهایی حمل کنند.
پیاده روی در ترم ۱
در طول ترم ۱ تمامی برنامه‌های مدرسه طی دو و نیم روز و در آخر هفته‌ها برنامه‌ریزی میشود. پیاده‌روی در شرایط سخت پیش میرود و در سه روز پیاده‌روی و با انتخاب مدیر توسط گروه (۵-۸ نفره) جمع بندی میشود. شبکه ایمن پیرامون دانش آموزان شامل استفاده از ماهواره، تلفن همراه، رادیو قابل حمل، دستگاههای ردیابی گروهی، وسایل نقلیه ۴ چرخ و کادری که با دانش آموزان هم مسیر هستند؛ میشود. همیشه یک پرستار در دسترس است. سفرنامه‌ها برای شناسایی محل دانش آموزان استفاده میشود. دانش آموزان باید با توجه به جزئیاتی مانند شماره گروه، تاریخ و زمان یا جراحات و موضوعات دیگر سفرنامه را امضا کنند. کادر همراه و مربیان باید با چک کردن سفرنامه از عبور تمامی گروهها از منطقه اطمینان حاصل کنند. دانش آموزان گفته شده که از گروه جدا نشوند مگر اینکه مشکلی پیش آمده و گروه به کمک نیاز داشته باشد. توصیه‌های لازم در کلاس آموزش گردشگری در اوایل سال تحصیلی داده شده است.
به اعضای گروه یادداشت‌هایی درباره کوهنوردی داده میشود که ترکیب آنها با نقشه و قطب‌نما تمام اطلاعات لازم برای به سلامت رسیدن به مقصد را می‌دهد. یادداشت‌های کوهنوردی جزئیات مسیر، دسترسی به آب و اردوگاهها را در اختیار کوهنوردان قرار میدهد. یادداشت کوهنوردی توسط کارمند آموزش گردشگری تهیه میشود. این یادداشت‌ها تنها بخشی از کمک‌های مسیریاب در اختیار دانش آموزان است که به آنها توصیه شده که تنها به این یادداشت‌ها اکتفا نکنند. آموزش استفاده از نقشه و قطب نما در این کلاس‌ها ارائه میشود. هدف مستقل شدن دانش آموزان در گردشگری است. هر گروه کوهنوردی باید بیاموزد که بصورت مشارکتی کار کند و هرکس به وظیفه خود عمل کند. به این شکل دانش آموزان اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت و از مهارت‌های خود آگاه خواهند شد. قدرت بدنی آنها به حدی خواهد رسید که اعتماد به نفس کوهنوردی در تمام منطقه را داشته باشند.
نیروی گردشگری، مدرسان فضای باز و کادر آموزشی در طول کوهنوردی و اردوزنی حضور دارند. هنگام پیاده روی این افراد در گروه‌ها گشت میزنند تا از بروز مشکلات بالقوه ایمنی و راهیابی جلوگیری کنند. نیروهای کمکی معمولا بصورت زوج سفر میکنند و مجهز به جعبه کمک‌های اولیه و رادیو هستند . آنها بین گروهها پخش شده و مانند شبکه ایمنی عمل می‌کنند. یک نیروی کمکی بعنوان سرگروه شناخته میشود . این افراد آخرین فردی هستند که مکانی را ترک می‌کند و همچنین آخرین نفری هستند که به اردوگاه میرسد. دانش آموزان باید همواره در جلوی این فرد حرکت کنند. نیروی کمکی در نقاط کنترلی وظیفه بررسی عبور تمامی دانش آموزان را بر عهده دارد. پس از رسیدن به اردوگاه، دانش آموزان باید وظایف خود را با این فرد چک کنند. نیروهای کمکی بین اردوگاه دختران و پسران اردو زده و در تمام شب گوش به زنگ هستند. دانش آموزان درباره روش اردوزنی و رعایت بهداشت آموزش می‌بینند و در طول کوهنوردی نسبت به این موارد زیر ذره‌بین هستند.
واحد پیاده روی
در طول ترم ۲ برنامه پیاده‌روی شامل یک واحد درسی ۴ روزه است. در این پیاده‌روی دانش آموزان از مدرسه تا کوههای بلند و مناطق دیدنی معروف Crosscut Saw را پیاده‌روی میکنند. آب و هوا میتواند آفتابی، طوفانی یا کولاک و برف باشد. تمرکز واحد پیاده روی بر تعامل بین اعضای واحد – اینکه چگونه دانش آموزان در کنار هم زندگی و فعالیت کنند- است. نیروهای کمکی و دانش آموزان فرصت آگاه شدن از دینامیک گروه را دارند. در این پیاده‌روی‌ها دانش آموزان شرایط سختی را تجربه میکنند که برای غلبه بر آن به همکاری یکدیگر نیاز دارند. اثر ایزوله‌سازی در این پیاده‌روی بیشتر از ترم یک است چرا که واحد باید به تنهایی به پیاده‌روی برود در حالی که سایرین در کلاس درس هستند. دانش آموزان به همراه عضوی کمک آموزشی یا مدرس فضای باز و مدیر واحد مدرسه را ترک میکنند. تیم کمکی، جعبه کمک های اولیه کامل، رادیو، ماهواره، تلفن همراه به همراه دارد. متصدی آموزش گردشگری پیشرفت پیاده‌روی، حمایت‌های پزشکی یا سایر مواردی که توسط نیروی کمکی ارائه میشود؛ زیر نظر دارد.

سفرهای زمستانی
این سفرها در ترم ۳ اتفاق میافتد. سفرها شامل اسکی صحرایی، قدم زدن در برف یا پیاده روی تا Mt Stirling و اقامت شبانگاهی در کلبه مدرسه Geelong Grammar است. یک نیروی کمکی و مدیر واحد با دانش آموزان همراه است و جعبه کمک‌های اولیه، رادیو، ماهواره و تلفن همراه را حمل می‌کند. آنها میتوانند با گشت اسکی در تمام ساعات روز و شب در صورت بروز مشکل در ارتباط باشند. گشت اسکی در تقاطع Telephone box واقع شده است و اعضای آن دارای وسایل نقلیه برف رو هستند که در صورت بروز جراحات جدی کمک رسانی کنند. اگر دانش آموزان به قصد گردش یا برف بازی کلبه را ترک کنند دپارتمان آموزش گردشگری و یک نیروی کمکی همراهشان خواهد بود. دانش آموزان در روز اول به کلبه میرسند و بعد از ظهر را به گشت و گذار میگذرانند. صبح روز بعد از بیکن و تخم‌ مرغ در آتش‌دان جلوی کلبه لذت میبرند. سپس به سمت تقاطع Telephone box راهی میشوند. کلبه پیش از فرا رسیدن زمستان به ابزار، تجهیزات ایمنی، غذا و چوب مجهز میشود.
سفر اسکی به Back Country
در اواخر ترم ۳ دانش آموزان فرصت بکارگیری مهارت‌های اکتسابی خود در سفر پیشین و سفر به دشت‌های مرتفع Bogong را دارند. این سفر به دانش آموزان اجازه اردوزنی در برف برای سه شب و کشف محیط پیرامون برای ۴ روز است. در این سفر دانش آموزان به گردش اسکی میروند و غار و آدم برفی میسازند و مهارت اسکی Telemark را می‌آموزند. این برنامه یکی از مهمترین گردش‌های مدرسه محسوب میشود.
قایق رانی و کلک سواری
چهارمین مورد از سفرهای ۴ واحدی در سال تحصیلی بصورت پیاده روی، قایق و کلک سواری در ترم ۴ ارائه می‌شود. این سفر سه روزه در رودخانه King و دریاچه William انجام می‌شود. شامل قایق‌رانی در آب‌های سطحی، کلک سواری و سورتمه سواری در آب های مواج است و توسط کادر آموزشی و مدرسان گردشگری با همراهی راهنماهای خبره کلک سواری انجام میشود.
پیاده روی در ترم ۴
در طول ترم ۴ پیاده‌روی بسیار پرطرفدار است. پیاده‌روی های آخر هفته‌ای چالش برانگیز مانند سفر پیاده‌روی قایق‌رانی، کلک سواری و راجینینگ در Mt Stirlling برگزار میشود. پیاده‌روی ۴ روزه که گروه پیاده‌روی فرصت انتخاب دارند، چالش یکی مانده به آخر برای دانش آموزان ما فراهم می‌کنند و سپس آنها برای پیاده‌روی ۶ روزه خود برنامه میریزند – این برنامه برتر در گردشگری سال است. برای این سفر دانش آموزان مسیر خود را انتخاب میکنند و بخش‌های مورد علاقه آنها در مناطق کوهستانی، آبی و مکان‌های اردوگاهی نیز لحاظ میشوند. همانند سایر پیاده‌روی‌های Timbertop کادر کیفی دانش آموزان را در هر مسیر منتخب همراهی می‌کنند و شبکه ایمنی توصیف شده، از برنامه ترم ۴ حمایت میکند.
راجینینگ
دانش آموزان باید از جزئیات بیشتر و پیچیدگی‌های راجینینگ (راجینینگ یک ورزش جهتدار ناوبری از راه دور است، که شامل برنامه ریزی مسیر و ناوبری بین ایست های بازرسی با استفاده از انواع نقشه میشود) در ترم ۱،۲ و ۴ آگاه شوند. در ترم یک آنها در برنامه کوتاه راجینینگ شامل مسیریابی اطراف پردیس مدرسه شرکت میکنند. در پایان ترم ۲ واحدهای راجینینگ یک روزه در برابر هم قرار میگیرند و تیم‌ها به سمت اراضی مدرسه راهی میشوند. در ترم ۴، تمامی دانش آموزان و کادر مدرسه به رقابت در Mt Stirling میپردازند. همانند سایر فعالیت‌های آموزشی، گردشی، کادر آموزشی، دستیاران و مدرسان با استفاده از وسایل نقلیه و ارتباط رادیویی از کمک‌های اولیه و موارد ایمنی بهره میبرند. دانش آموزان تجهیزات اورژانسی شخصی و کمک های اولیه با خود حمل میکنند.
اردوهای تک نفره
تمامی دانش آموزان در طول یک سال چندین اردوی تک نفره را تجربه می‌کنند. دانش آموزان یک شب را به تنهایی در اردوگاه و فضای باز سپری میکنند. این تجربه برای ایجاد فرصت بازخورد و امید به آینده در دانش آموزان طراحی شده است. کادر آموزشی، مدرسان و دستیاران بصورت استراتژیک در اردوگاه قرار گرفته و چک لیست های ایمنی مربوط به دانش آموزان در اردوهای تک نفره کامل میکنند.
فعالیت های آموزشی مشارکتی
موسیقی:
در Timbertop موزیک به تمامی بخش های زندگی اجتماعی نفوذ میکند. فرصت های زیادی برای اجرا وجود داشته و دانش آموزان در هر سطحی تشویق می‌شوند تا در کنسرت‌های کلیسا در صبح دوشنبه شرکت کنند. گروه جاز و راک، ادوات موسیقی و گروه کر، قطعات ۲ و ۳ نفره همگی در تمرینات موسیقیایی فوق العاده در سال تحصیلی شکل گرفته و در کنسرت ها اجرا میشوند.
آواز خواندن بطور خاص خاطرات تمام و کمال از تجربیات Timbertop ایجاد میکند. تمامی دانش آموزان در آواز گروهی کلیسا در جلسات تمرین هفتگی گروه کر شرکت میکنند. گروه کر بصورت منظم اجرا داشته و برای همه افراد انجمن آزاد است و فرصتی ناب برای پیشرفت در آوازخوانی در محیطی امن ایجاد میکند.
بیش از نیمی از اعضای Timbertop در کلاس موسیقی کر به مدت ۴۵ دقیقه و مشابه با سایر دوره‌های آموزشی برگزار میشود؛ شرکت می‌کنند.دانش آموزان حداقل دو روز در هفته در مدرسه موسیقی تمرین دارند.

طرح مطالعه
دانش اموزان در Timbertop بصورت فعالانه تشویق به مطالعه میشوند. بنابراین انتظار میرود که دانش آموزان همواره رمانی برای مطالعه داشته باشند که متعلق به خودشان است یا از کتابخانه قرض گرفته اند. در این طرح انتظار میرود که زمان اختصاص یافته برای مطالعه به ساعات پایانی روز موکول شود. معمولا دانش آموزان ساعن ۸:۳۰ به رختخواب رفته و تا ساعت ۹:۲۰ قبل از خاموشی فرصت مطالعه دارند. طبق تجربیات ما دانش آموزان از این زمان لذت میبرند. حتی کسانی که اظهار داشتند با تلویزیون راحتتر از کتاب برخورد میکنند و بصورت امیدوارانه این عادت برای آنها خواهد ماند.
فعالیت های تیمی
دانش آموزان دو دوره هفتگی در ترم ۲ و ۳ به برنامه‌هایی اختصاص میدهند که نقش کلیدی در برنامه‌های آمورشی Timbertop دارند. دانش آموزان در فعالیت‌هایی مشارکت خواهند کرد که فرصت یادگیری مهارت های جدید و خدمت رسانی به جامعه را داشته باشند. برنامه شامل کار با گله احشام، گوسفندان، کار روی زمین، کشاورزی پایدار، تاکستان، فضای سبز، توسعه املاک و نجاری مقدماتی در برنامه های اختصاصی استعدادیابی و پویا، آشپزی، ساخت و ساز، عکاسی، مجله و روزنامه Timbertop (Bush telegraph) است. اگرچه فعالیت ها ذاتا متفاوت هستند؛ هدف مشترکی دارند که اظهار کاربردی و استوار ارزش‌های اکتسابی از برنامه های تحصیلی و خدمت‌رسانی است. امیدواریم که این تجربیات به بار بنشینند و در فعالیت های روزمره که ذاتا ارزشمند هستند آنگونه که آموزش داده شد؛ بکار روند.
مشخص است که بسیاری از فعالیت‌ها در زندگی عادی کاربرد نخواهد داشت. برای مثال دانش آموزان شهری یا خارجی ممکن است هیچ‌گاه برای انجام کارهای روستایی برنگردند یا سایرین فرصت کار با دیگران و توسعه راه حل‌های فناورانه برای هر کار را نخواهند داشت. خواه و ناخواه این مسائل اتفاق می افتد. هدف ما هم این موضوع نیست.
کلبه های دوست داشتنی
این کلبه ها در پردیس واقع شده‌اند و برای احترام به دانش‌آموزان و کارمندانی که در ساخت پردیس Timbertop مشارکت داشته اند؛ ساخته شده‌اند. پروژه کلبه‌های دارلینگ در سال ۱۹۹۱ آغاز شد و به دانش آموزان فرصت تجربه عملی ساخت یک کلبه کوهستانی به روش سنتی را داد. دانش آموزان تجربه‌ای تاریخی داشته و بیشتر میآموزند. سایت دارای آب و سرویس بهداشتی خود کمپوست است اما برق ندارد. یک کلبه نهارخوری چوبی، کلبه اقامتی، فر پیتزاپز و سرویس بهداشتی گلی آجری از زمان آغاز پروژه ساخته شده است. تمامی ساخت و سازها با کمک دانش آموزان و نظارت کادر محافظتی و معلمان انجام شده است.
دانش آموزان بر اثر بازدیدهای متعدد از کلبه‌ها، رابطه ای قوی با آنها دارند. این بازدید‌ها ممکن است شامل یک واحد گردشی در ترم ۲ و گذراندن ۲ شب در کلبه ها در ترم ۳ باشد. فر قابل استفاده بوده و دانش آموزان خودشان پیتزا میپزند. فرها معمولا برای سرخ کردن سبزی استفاده شده و بره معروف Timbertop در زغال بریان میشود. دانش آموزان از وقت گذرانی در کلبه‌ها لذت می‌برند و داستان گویی و آوازخوانی از فعالیت های محبوب در شب های سردی است که کنار آتش سپری میشود.
خدمات اجتماعی و مدرسه ای
در ترم ۲ دانش آموزان تعدادی از آخر هفته‌های خود را صرف مشارکت با اجتماعی که در آن زندگی میکنند؛ خواهند کرد. این مورد در داخل و خارج از پردیس اتفاق می‌افتد. برای حداقل ۲ آخر هفته گروه‌ها اجازه گردش در املاک پیرامونی و کار با مردم خارج از مدرسه را دارند. کار با سازمان‌های محلیذ و کشاورزان، پیش دبستان های Mansfield و مدارس ابتدایی و بخشداری Mt Stirling و Mt Buller. دانش آموزان ممکن است در برنامه های کنترل فرسایش، کاشت درخت یا سایر مشارکت کنند. دانش آموزان از فرصت مشارکت با جامعه بومی و تجربه چیزهای جدید لذت می‌برند. این روح خدمت رسانی است که دارای اهمیت است.
برنامه کارگروهی
در ترم ۲ دانش آموزان یک آخر هفته را صرف یادگیری مهارت‌هایی می‌کنند که آنها را به رهبری خوب برای گروه تبدیل میکند. این برنامه ۲٫۵ روزه بر ساخت روابط سالم بین اعضای تیم و رهبر گروه تمرکز دارد. این برنامه با تعدادی فعالیت چالش برانگیز که دانش آموزان را درگیر حل مسئله، بهبود ابتکارات و کار گروهی می‌کند؛ همراه است. گروه همچنین به عدم وابستگی تشویق میشود.
سرگرمی ها
ساعت ۶ بعد از ظهر در ترم ۳ به سرگرمی اختصاص داده شده است. دانش آموزان از بین فعالیت‌هایی از جمله اسب سواری، اسکی، اسنوبرد، دوچرخه‌سواری در کوهستان، ماهی‌گیری و گلف یک مورد را انتخاب میکنند. فعالیت‌های غیرفعال مثل بازی های فکری، آشپزی و شیرینی پزی بین المللی، فوتبال، روسری بافی و تئاتر است. دانش آموزان معمولا سرگرمی منتخب خود را در نیمه ترم رها میکنند تا شانسی دوباره داشته باشند. یادگیری مهارت‌های جدید هدف اصلی برنامه است و دانش آموزان بهتر است سرگرمی را انتخاب کنند که در آن سررشته ندارند؛ در این صورت همگی تازه‌کار هستند.
مسابقه فرود با اسکی
برای ۴ هفته در ترم ۳ تمامی مدرسه از Mt Buller در یک روز هفته برای یک روز تفریحی به مسابقه فرود با اسکی در ارتفاعات آلپ میروند. این روز بخشی از آخر هفته بوده و یک فرصت استثنایی برای دانش آموزان است تا پردیس را ترک کنند و از زندگی روتین دور بمانند. در این روز ۹۰ دقیقه به آموزش اسکی اختصاص یافته و باقی روز به اسکی کردن میگذرد. Timbertop تیم های دانش آموزی را برای اسکی به سراشیبی ها و ارتفاعات شمالی یا اسنوبرد سواری در مسابقات بین مدرسه ای Victorian میفرستد. پوشاک لازم برای اسکی مشابه پیاده روی بوده و لباس اضافی لازم نیست. دانش آموزان باید لباس های ضد آب خود را پوشیده و عینک برف، کلاه بالاکلاوا، سوت و دستکش بلند به همراه داشته باشند. اسکی، باتون اسکی، کلاه و چکمه در کوهستان استفاده میشوند. استفاده از کلاه اجباری بوده و برای همه دانش آموزان تهیه میشود. به دانش آموزان توصیه شده است که از همراه آوردن اسکی از مدرسه به دلیل مشکلات حمل آن خودداری کنند.
دانش آموزان در گروه های ۱۲ نفره با توانایی‌های یکسان اسکی میکنند. صرف نظر از زمان اختصاص داده شده به آموزش، گروه‌ها باقی روز را با هم سپری میکنند. مانند سایر فعالیت های Timbertop دانش آموزان از قوانین پیروی کرده تا ایمنی برقرار باشد. از گروهها جدا نمیشوند و تنها برای نهار توقف اجباری خواهند داشت. دانش آموزان بر اساس سطح توانایی‌شان اسکی میکنند. زمانی که کادر اسکی Timbertop با دانش آموزان اسکی میکنند؛ شبکه ایمنی توسط گشت اسکی Mt Buller در کوهستان اجرا میشود. دانش آموزان اجازه اسنوبردسواری در این روز را ندارند.

جام GGS و مسابقات قهرمانی اسکی میان مدرسه ای Victorian
جام GGS اتفاقی است که طی آن دانش آموزان انتخاب شده تا GGS در مسابقات قهرمانی Victorian که در Mt Buller برگزار میشود را ارائه میدهد. دانش آموزانی که مشتاق‌اند در جام GGS شرکت کنند؛ آنهایی هستند که Timbertop را در اسکی و اسنوبرد در سطح کشوری معرفی کردند و رتبه خوبی بدست آوردند. دانش آموزان Timbertop با دانش آموزان سال دهمی GGS در سطح ۲ مسابقات قهرمانی بین مدرسه‌ای ترکیب میشوند. معمولا تعداد کمی از دانش آموزان برای شرکت در جام GGS معرفی میشوند. دانش آموزانی که قصد شرکت در جام GGS دارند باید ۴ هفته اول در برنامه سرگرمی خود را به یادگیری اختصاص دهند. Timbertop دانش آموزان را به مسابقات میان مدرسه‌ای شرکت نمیدهد. آنها تنها در مسابقات Victorian و در صورت عدم آسیب رسانی به برنامه آموزشی مدرسه از جمله سفر زمستانی Bogong و Mt Buller شرکت خواهند داشت.
برنامه آمادگی جسمانی
تناسب اندام: برنامه آمادگی جسمانی برای بهبود توانایی دویدن که آنها را برای فعالیت های گردشی آماده میکند؛ تهیه شده است. این برنامه آنها را به چالش کشیده و فرصتی مناسب برای افزایش نیروی ذهن و استقامت دانش آموزان است. از سالهای تاسیس Timbertop دانش آموزان باید در برنامه دویدن حضور داشته باشند. برنامه بگونه‌ای تهیه شده است که تمامی دانش آموزان با هر سطح توانایی بتوانند از آن بهره ببرند. تمرکز اصلی بر مشارکت دانش آموزان بر اساس پتانسیل ذاتی و تعیین اهدافی برای خود است که به پیشرفت مورد نظر در دویدن دست یابند.
خلاصه اینکه دانش آموزان ۲ یا ۳ بار در هفته در طول سال تحصیلی خواهند دوید. در ترم ۱ و ۴ دانش آموزان یک دوره “دو ایستگاهی” و “دو استقامت” را در هفته خواهند داشت. فاصله ایستگاهها در هر ترم افزایش می یابد. مسافت ” دو استقامت” هر هفته تغییر میکند. در ترم ۲ و ۳ دانش آموزان در هفته دو دور ” دو ایستگاهی ” و “دو استقامت” خواهند داشت. در این دوره پیاده روی کاهش می یابد تا تمرکز بر دویدن حفظ شود.
برای آماده سازی بدن دانش آموزان و والدین باید به دو موضوع توجه کنند:
پاها
تناسب اندام
پاها: بسیار مهم است که دانش آموزان هنکامی که در Timbertop هستند از پاهای خود مراقبت کنند. دانش آموزان باید از ابتدای سال یک جفت کتانی با کیفیت و با دوام مناسب برای مسیرهای سخت، شیبدار و گاهی گلی داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که کتانی های ارزان باعث آسیب خواهند شد. کفش خیابان، مخصوص دویدن در جاده و کفش گرم کن مناسب نبوده و منجر به آسیب میشود. بهترین و آسانترین راه برای اطمینان از مناسب بودن کفش ها، خریداری آنها از دپارتمان دو Timbertop است. کفش‌ها با قیمت رقابتی عرضه شده و مناسب هستند. بعلاوه اگر دانش آموزان نیاز به تعویض کفش داشته باشند؛ مدرسه میداند که چه کفشی برایشان مناسب است. در صورت سابقه مشکل در پا، ساق یا قوزک والدین باید با پزشک صحبت کنند. ممکن است برای ایجاد شرایط مناسب و بهبود نیاز به جراحی باشد.
تناسب اندام: هر نوع تمرینی قبل از ورود به Timbertop شدیدا توصیه میشود. این مورد در ورود به برنامه های مدرسه و جلوگیری از آسیب کمک کننده خواهد بود.بطور خاص پیاده روی یا دویدن بر روی تپه ها در صورتی که مسیر همیشگی آنها هموار باشد؛ بطرز چشم گیری کمک کننده خواهد بود. دانش آموزان باید بتوانند قبل از شروع سال تحصیلی تقریبا ۴ کیلومتر بدوند. اگر سابقه ورزشی اندک باشد یا اصلا وجود نداشته باشد؛ در سال پیش رو باید تمرین دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی قدرتی یا شنا انجام شود. تمامی این فعالیت‌ها باعث تناسب قلب و شش شده و اثر ضربه بر زانو و قوزک پا راکاهش میدهد. دوچرخه سواری، پیاده‌روی و ورزش در تنظیم و قدرتمندسازی ماهیچه‌ها برای دویدن و پیاده روی مفید بوده و نقطه شروع مناسبی برای آماده سازی بدن هستند.
شنا: دانش آموزان باید بتوانند قبل از ورود به مدرسه ۲۵ متر شنا کنند.

مجمع ملی فعالان اردوهای فرهنگی رحیل

تماس با ما

تهران-خیابان میرزای شیرازی-خیابان ناهید-پلاک 10-واحد چهار

info@rahil.ir

021-88854322

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید !

     
مسیر امید سناسنتر فصل رویش هفت سنگ